Online Rezervasyon

SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM SİSTEMİ

SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM SİSTEMİ

Turizm ve sürdürülebilir uygulamaların lüks ve misafir konforuyla bir arada bulunabileceğine inanıyoruz. Sürdürülebilirlik felsefemizi benimseyerek, gezegenimizin korunmasına aktif olarak katkıda bulunurken misafirlerimiz için unutulmaz ve çevreye duyarlı bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Grubumuzun sürdürülebilirlik değerleri doğrultusunda, çevre dostu uygulamaları teşvik etmeye ve çevresel sorumluluk felsefesini geliştirmeye kararlıyız. Sürdürülebilirliğin sadece bir trend değil, operasyonlarımıza ve misafir deneyimimize yön veren temel bir ilke olduğuna inanıyoruz.
Vizyonumuzun ve değerlerimizin merkezinde sürdürülebilirlik önemli bir rol oynamaktadır. Misafirperverliğin gezegenimizin ve topluluklarımızın refahı ile uyumlu bir şekilde bir arada var olabileceğine inanıyoruz. Enerji verimliliğimizi, yenilenebilir enerji kullanımımızı, su tasarrufu, atık minimizasyonu ve sürdürülebilir tedarikimizi geliştirmek için sürekli çalışıyoruz.
Misyonumuz işletmemizin kazanımlarını kendi bünyesinde yatırıma yönlendirerek misafir memnuniyetini arttırmak, bölgemizde misafirlerimize sunabileceğimiz Kapadokya kültürünü yansıtan ürünlerle hizmet vermek, bu çerçevede tercih edilen ve rekabet gücü yüksek bir destinasyon oluşumunda bölgemize katkı sunmaktır.Vizyonumuz kendi kendine yetebilen doğayla bütünleşmiş ekonomik verimliliğin yanı sıra kurum kültürünü aile kültürü ile birleştirebilen farklı bir turizm anlayışla bölgenin ve Türkiye’nin öncü tesisi olmaktır.
Yönetim Sistemi bölümünde HOTEL MARDE Sürdürebilirlik süreçlerini kapsayan yönetim sistemi ve aşamaları bulunmaktadır.Sürdürebilirlik Yönetim Sistemimiz (SYS) otelimizin büyüklük ve kapsamına uygun olacak şekilde geliştirilmiştir.
Sürdürülebilir yönetim sistemimizin temeli risk analizine dayanmaktadır. Çevre, doğal afetler, toplum, kültür, ekonomi, kalite, insan hakları, sağlık, güvenlik başlıklarında risk analizi yapılmaktadır. Gerekmesi halinde yeni başlıklar da eklenebilmektedir.
Riskler analiz edildikten sonra risklerin gerçekleşmesi durumunda yapılacakları belirleyen bir kriz yönetim politikamız ve sistemimiz de bulunmaktadır. Bu belgenin ekinde risk analizi ve kriz yönetiminin nasıl yapılacağı yer almaktadır.
SYS kalite, ekonomi, yönetim, çevre, kültür, insan hakları, sağlık ve güvenlik konularında tüm çalışanlar tarafından belli politikaların uygulanmasını, hedefler belirlenmesini ve hedeflere ulaşılıp ulaşılamadığının izlenerek işletme yönetim süreçlerinin sürekli iyileştirilmesini içermektedir.Belirlenen hedeflere ulaşılması halinde yeni hedefler belirlenmektedir. Ulaşılamaması durumunda, hedeflerimiz, politika ve uygulamalarımız gözden geçirilir. Bu sayede sürekli iyileştirmeyi sağlamaya gayret gösteririz.
Otelimiz, sürdürülebilirlikle ilgili olarak, Türkiye Sürdürülebilir Turizm Programı’nın üçüncü aşama yükümlülüklerini yerine getireceğini ve sürdürülebilirlik performansının artırılması için sürdürülebilir yönetim sisteminin sürekli iyileştirilmesini taahhüt eder.
Sektörün durumu, çevresel, toplumsal, teknolojik, ekonomik ve kültürel riskler, mevzuat kaynaklı değişiklik ve güncellemeler dolayısıyla yönetim sistemimiz sürekli gözden geçirilmekte, gerekli olması durumunda sistem ve politikalar güncellenmektedir.
Yukarıda belirtilen adımlar özetle Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) yaklaşımı olarak ifade edilebilir
Planla: Otelimiz çevre, toplum, kültür, ülke ekonomisi ve yönetim sistemi konularına önem vermekte ve hedefler belirlemektedir. Belirlenen hedeflere ulaşabilmek için izlenecek yol haritası ve eylemleri planlamaktadır.
Uygula: Otelimiz çevresel, kültürel, sosyal, insan hakları, sağlık ve güvenlik ile ilgili temel politikalarını ve uygulamalarını belirler. Bunları, ilgili personel tarafından tanımlanan aralıklarla izler, ölçer ve kaydeder.
Kontrol et: Otelimizde hem personel hem de müşterilerden gelen geri bildirimler izlenir ve kaydedilir. Gerekmesi halinde düzeltici önlemler alınır.Önlem al: Otelimizin kontrol et adımında belirlenen sorunları düzeltmek için harekete geçtiği adımdır. Düzeltici önlem ve işlemler kayıt altına alınarak arşivlenir.

SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM SİSTEMİ